2014. február 25., kedd

Gyógynövény teák

Azt hiszem nem árulok el túl nagy titkot azzal, ha elmondom hogy rajongok a teákért. Legyen ez bármilyen fajta, szinte mindent megiszok. (Egyedül talán a vaníliás, karamellás dolgokat nem szeretem, de lehet hogy csak azért, mert eddig még nem ittam igazán jókat.) Lényeg a lényeg, ha teát kapok valakitől, akkor nem lőhet nagyon mellé. Viszont csak mostanában kezdtem a gyógynövényes teák után nyúlni. Nem tudom miért vártam ezzel ennyi ideig. A gyógynövényekkel való kapcsolatom körülbelül 2 éve kezdődött, amikor egy bencés szerzetes ismerősöm kérdezte, hogy kérek-e igazi gyógynövény teát tőlük. A szerzetesek ezzel gondolom régóta foglalkozhatnak, és hát ingyen adta, szóval gondoltam kérek. És nem döntöttem rosszul! Nem tudom milyen növények voltak benne, csak az íze miatt ittam. Itt meg is állt a tudományom egy időre. Aztán pár hónapja egy kedves barátnőmnek panaszkodtam arról, hogy mennyire szokott görcsölni a hasam mikor megjön, és ő mondta hogy igyak körömvirág teát. Adott is kis virágokat, én pedig nagy lelkesen ittam, és némi hatást is éreztem. 

Aztán nem is olyan régen sétálgattam a környékünkön, és megláttam egy gyógynövény drogériát, ahova be is mentem. Fogalmam sem volt hogy mit keresek, és őszintén szólva azt gondoltam hogy egy méregdrága boltba csöppentem. De nem így lett :) A boltban rengeteg minden van persze, de én csak a teákra figyeltem. Rengeteg féle van, és mind gyógynövényes. A dolog nagyon egyszerű, ki vannak pakolva ABC-rendben a teák, és alattuk sárga post-it-re le van írva a hatásuk is. Ez különösen is tetszett, így nagyon könnyen választottam akkor rögtön egy borsmentát és egy kamillát. (Csak zárójelben írok az áraikról. Nagyon nagyon baráti. 50 gramm tea 200 és 300 forint között mozog átlagosan. És 50 gramm kb - fogyasztástól függően persze - azt látom hogy sokáig elég.)




























A teák ebben a fehér csomagolásban kaphatók. Tetszik hogy ennyire egyszerűek. (Bár hozzá kell tenni, hogy nem valami dekoratívak.) És itt kezdődik ennek a bejegyzésnek a tulajdonképpeni lényege. Ajándékba adok ugyanis nemsokára egy-két ilyen teát, és ehhez készítettem egy másfajta csomagolást.

Itt kell kitérnem a teák tárolására. Sokat olvasgattam mostanában erről. A lényeg az, hogy légmentes helyre zárjuk a teát. Az, hogy ez éppen fém doboz, műanyag doboz, vagy befőttes üveg már mindegy. Én a befőttes üveg mellett döntöttem, mert sok ilyenünk van, és így legalább nemes célra használom :) Az üvegekre egy saját kezűleg készített matricát is ragasztottam. A tetejére a tea nevét, és egy rajzocskát az adott gyógynövényről, az oldalára pedig egy kis feliratot arról, hogy mire is jó az adott növény.





na, ki ismeri fel? :)
ez már felismerhetőbb :)
Kezdjük a borsmentával! Ez a szívemnek legkedvesebb íz és illat, ezért is vettem meg rögtön. Aztán kicsit utánaolvasgatva a hatásai sem rosszak. Azt írják, hogy a borsmenta a karcsúság varázsitala, mivel elűzi a nassolási vágyat. Ez rám halmozottan is igaz, mert nagyon el tudok telni egy bögre forró teával, ráadásul ha a tea éppen borsmenta, akkor nem is vágyom másra. Ezen kívül még salaktalanít is, görcsoldó hatású és az epeműködésre is pozitívan hat. 




A következő legyen a kamilla. Azt hiszem, ezt a növényt senkinek nem kell bemutatni :) Én amellett, hogy nagyon szeretem az ízét és az illatát, leginkább a nyugtató hatása miatt vettem meg. Elalvás előtt nagyon jót tesz egy kis kamilla tea - legalábbis én ezt tapasztaltam.






Körömvirág, a női csodaszer :) Tényleg nagyon jó bármiféle női problémára, kívül is és belül is. És az illata is csodás :) Nagyon ajánlom a fogyasztását lányok!





És végül, de nem utolsó sorban itt van a citromfű. Ezzel igaziból most találkoztam először, és még meg sem kóstoltam, szóval az ízéről nem tudok nyilatkozni. Az illata viszont finom. A hatásai miatt én bátran ajánlom!




Ez a három tea lesz tehát az ajándék, remélem örülni fog neki az, aki kapja majd! :)



7 megjegyzés:

  1. hallod ez nagyon jó!! :) (na meg nem tudtam nem észrevenni, hogy nekem is ilyen színű volt a körmöm tegnap ;) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszike :) igen, szépszép menta színű flormar :)

      Törlés
  2. Ez egy nagyon jó poszt, én magam is tearajongó vagyok.
    A citromfű frissen leszedve az igazi ízre, mert akkor az illóolajai miatt valóban olyan, mintha citromot csepegtettünk volna bele. (-: Én azt hiszem, szinte minden kertben megtalálható ez a növény. De szárítva is jó, akkor már olyasmi, mint a csalán. És a kamilla!! Ha lesz lehetőséged, próbáld majd ki azt is frissen, sokkal erősebb úgy az aromája. Számomra a körömvirág ismeretlen, mármint ízre. Nemrég hibiszkuszt vettem, rendkívül savanyú és piros. :D És elalszom tőle talán, mert vérnyomáscsökkentő hatású. Eredetileg a színe miatt vettem a hennapasztába, de azt olvastam ez is jó női bajokra és allergiára, így majd kipróbálom. (-:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, köszi az ajánlásokat! A hibiszkuszt ki fogom próbálni mindenképp, közben eszembe is jutott hogy már ittam olyat, és tényleg nagyon savanyú :D De ez talán nem is baj :) Tervezem egyébként hogy kéne mindenféle gyógynövényeket gyűjteni, és magamnak csinálni a teát. Ültetni sajnos egyelőre nincs lehetőségem, mert a belvárosban lakom nulla kerttel, de ha lesz kertem, biztos helyet kap benne egy-két gyógynövény is!

      Törlés
    2. Én pedig a posztot! (-: Nekem a csipkebogyó teákból volt ismerős. Aztán hajápolás céljából kipróbáltam a hennát, és legközelebb citrom helyett ezt tenném bele, de ha már megvettem megkóstoltam és megszerettem. (-:

      Törlés
  3. annyira, de annyira szeretem, hogy ilyen kreatív vagy! :) felüdülés olvasni, és nézegetni a féyképeket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. annyira, de annyira szeretem hogy olvasod! igyekszem mindig kreatív lenni, remélem ez majd itt is megmutatkozik :)

      Törlés