2015. április 7., kedd

The Bookworm Tag

A hét első munkanapjára egy szuper kis TAG bejegyzést hoztam. :) Habár fanatikus módon nem olvasok könyveket (úgy értem, nem olvasok minden szabad másodpercemben), de azért olvasok sokat. Így gondoltam ez is megfér a blogon, és szívesen válaszolgatok olvasással kapcsolatos kérdésekre. Remélem Titeket is érdekelni fog valamennyire. Ha gondoljátok, kommentben válaszoljatok ti is a kérdésekre, vagy írjátok le, hogy nektek mit jelent az olvasás! :) (A kérdéssor már több blogon is szerepelt, én a Bikira blogról másoltam ki a őket.)

Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?
Szerintem mindig is szerettem olvasni. :) Ha olyan könyvet vettem a kezembe, ami tetszett, akkor azt órákig képes voltam olvasgatni (Bambi például a kedvencem volt!) De emlékszem, hogy a Pál utcai fiúkat még a kádban is olvastam. :) Viszont az első nagy dolog a Harry Potter volt, kétség kívül. :)

Általában hol olvasol?
Általában az ágyamban, vagy utazás közben. Mondjuk nem tudom hol lehetne még. :D Ja igen, órán is előszeretettel olvasok, ha épp nem tudok figyelni.

Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?
Na ez attól függ, hogy épp mit olvasok. Mert ha mondjuk épp a Bűn és bűnhődést olvasnám, akkor nem olvasnék mellette mást. Viszont mikor a Szent Johanna Gimit olvastam, simán olvastam mellette mást is. Szóval szerintem ezt könyve válogatja. De alapvetően nem zárkózom el az egyszerre több könyv olvasásától.

Melyik a kedvenc műfajod?
Hmm, nehéz kérdés... Nagyon szeretem az önéletrajzi regényeket. És a drámákat. De mindenevő vagyok nagyjából. :)

Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
Igen, a nyálas romantikus történetektől tuti kiakadnék. Tudjátok, azoktól a ponyváktól, amiknek az elején egy félmeztelen izmos férfi tart egy szintén félmeztelen nagymellű nőt. :D

Van kedvenc könyved?
Jaj, ez olyan nehéz kérdés mindig. Sosem tudok dönteni. Viszont még a blog indulása táján töltöttem ki egy TAG-et a legmeghatározóbb könyvekről, úgyhogy most ezt a listát ide is bemásolom, mert végülis ezek a kedvenceim: Szerb Antal: Utas és holdvilág; Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés; Lázár Ervin: Szegény Dzsoni és Árnika; Zemlényi Zoltán: Hoppárézimi!; Shakespeare: III. Richárd; Hermann Hesse: Demian; Boris Vian: Piros fű; Paul Auster: Holdpalota; Hemingway: Az öreg halász és a tenger; Michael Ende: A végtelen történet. 

Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
Ken Follett: A katedrális.

Milyen könyvet vettél utoljára?
Ööö, szerintem valami szakkönyvet, ami kellett az egyetemre.

A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?
A könyvtárit! Egyrészt mert szerintem nagyon jó rendszer, sokkal olcsóbb, és imádok könyvtárba járni. Szabó Ervin forever! :)

Jelenleg mit olvasol?
Bulgakov: Mester és Margarita. (Másodszorra, mert legutóbb 9 éve olvastam, és azt hiszem, akkor még nem álltam rá készen.)

Hol veszed a könyveidet?
nCore-ról töltöm le. De komolyan. Nem veszek könyvet boltban. Legalábbis újat nem. :)

Előrendeltél már valaha könyvet?
Még nem. Valahogy eddig mindig kimaradtam az újdonságok várásából. Inkább a klasszikusok felé fordultam mindig. Egyedül a Harry Potter volt, amit a megjelenéskor mindig vártam, de azt is mindig anya vette meg.

Hány könyvet veszel havonta?
Egyet sem. 

Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Na, ha veszek könyvet, akkor antikváriumban! Annyira szeretem, hogy lehet kutatni, és hogy kincsekre lehet találni. Ügye mindenkinek megvan az érzés, hogy egy meleg tavaszi délutánon végigjárja a Múzeum körút összes antikváriumát? :)

Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
Mostanában főleg e-book olvasóról olvasok, és onnan mindig törlöm a már elolvasott regényeket. Szóval nem tartom őket egymás mellett.

Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Szeretném, igen. :)

Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
Semmit, hagyom őket a polcon pihenni. :) Esetleg ha valakinek megtetszik, vagy nagyon szeretné, akkor neki adom. :)

Adományoztál már könyvet?
Nem, de milyen jó ötlet!

Volt már könyvstopod?
Nem, de nem is értem, hogy azt minek...

Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Nincs túl sok könyvem. Könyvből nem lehet túl sok. :)

9 megjegyzés:

  1. Ez jó bejegyzés volt. ((-: Én is nagyon szeretek olvasni, szinte nincs olyan, hogy éppen ne olvasnék valamit. Most éppen Stephen King új könyve van előrendelve. :D Újonnan már csak az ő műveit veszem meg, mert gyűjtöm. A többi könyvet vagy letöltöm - én "csak" telefonon olvasok -, esetleg antikvárium. És amit még szeretek: mikor selejtezés van a könyvtárban, és kiárusítják a könyveket. Ősszel 100 Ft-os darabáron vettem jó pár kötetet. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondjuk ha gyűjtöd, akkor megértem hogy elő is rendeled. :) Juj, a könyvtári selejtezéseket én is nagyon szeretem, főleg ha van erőm alaposan kutatni. :))

      Törlés
  2. Annyira szerettem régebben olvasni, aztán elmaradtam a könyvtárból a költözéssel, az újba nem iratkoztam be, aztán meg idő nem volt meg energia, a régi polcon lévő könyveimet szoktam újraolvasni, ha ráérek kicsit és egyedül vagyok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na látod, erre a helyzetre pont tök jó lenne egy e-book olvasó. :) Egyébként én kifejezetten szeretem a kedvenceimet újra olvasgatni, szóval megértelek. És nem is tudom mi lesz velem, ha befejezem az egyetemet, és nem leszek már annyit könyvtár közelben...

      Törlés
  3. ó, a mester és margarita az abszolút kedvencem. vele jártam úgy első olvasáskor, hogy annyira rossz érzés volt, hogy vége, hogy azonnal újraolvastam (azóta többször is egyébként, évente, másfélévente egyszer mindenképp sort kerítek rá) :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy ennyire szereted! :) A férjnek is az a kedvence, én először is miatta olvastam, és most is kicsit miatta kezdtem újra. :) Jó, hogy így tudunk hatni egymásra.

      Törlés
  4. Hú, mennyi komoly könyv... :) Na az nem az én műfajom. :D Én csak "divatos" új könyveket szoktam olvasni. Na jó ez így hazugság, mert Agatha Christie-t is imádom, és ő már nem mai csirke. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, a könyvek kicsit tükrözik is, hogy milyen vagyok. Klasszikus. :D Na, én Agatha Christie-t még sosem olvastam, pedig nagyon szeretem a történeteit (filmen láttam párat) csak lehet hogy félnél olvasás közben... :D

      Törlés
  5. Szerintem lesd meg a Mozgó Könyvek szekereit, kincsek vannak, és minden 300 forint! :)

    VálaszTörlés