2014. július 6., vasárnap

Egyszerű tippek a mindennapi boldogsághoz

Gondolom Veletek is előfordult már az, hogy belefásultatok a hétköznapokba. Minden nap ugyanaz történik, ugyanaz a menetrend... Felkelsz, kávézol, dolgozol vagy tanulsz, lehet hogy még a vacsorád is ugyanaz. Ugyanabba a boltba mész le vásárolni, ugyanazon az útvonalon. Szerintem értitek. A vizsgaidőszak vége felé kezdtem egyre inkább kétségbe esni amiatt, hogy minden ugyanolyan, mindig minden unalmas. Aztán ahogy belesüppedtem ebbe az érzésbe, mindig jött vele egy gondolat, hogy ez ellen lehet tenni! Hogy igenis vannak dolgok, amiktől sokkal jobb lehet egy nap. Gondoltam, ebben a mostani bejegyzésben azokat a praktikákat és dolgokat gyűjtöm össze Nektek, amik nekem ilyenkor segíteni szoktak. 

Még egy apróságot viszont hozzá kell tennem. Az életben sokszor vagyunk egyedül, ez tény. Pont ezért arra gondoltam, hogy most olyan dolgokat veszek a következőkben sorra, amik akkor is használhatók, ha az ember egyedül van. A boldogság a legtöbbször az, amikor megölelhetjük a kedvesünket, vagy vacsorát készíthetünk a családnak. Ezek nagyon szép dolgok, igen, de fontos, hogy az ember egyedül is boldog tudjon maradni a szürke hétköznapok alatt!


 
1. Színek
Általában sokkal jobban érzem magam, ha különböző színekkel veszem körbe magam. Ezt ezer féle módon meg lehet valósítani. Gondoljatok csak bele, hogy milyen jó érzés színes pólóba, vagy színes szoknyába bújni. Hogy milyen jó érzés körmöt festeni. Hogy milyen jó érzés színes gyertyákkal körülvenni magunkat. Vagy akár rajzolni. Virágokat nevelgetni. Bármi, amitől színesebb lesz a környezetetek. A színek nálam már sokszor bizonyítottak :) Használjátok őket bátran!


2. Nail art
Ez igaziból a színekbe tartozik bele, de annyira szeretem, és olyan speciális, hogy külön ki kell emelnem :) Szóval a nail art. A körömlakkozás úgy alapvetően is nagyon fel tud dobni, de amikor lehet kreatívnak is lenni, és lehet festegetni, pepecselni, pontozgatni az valami elképesztően kikapcsoló. 


3. Rendrakás/takarítás
Ez elég furcsa lehet, mert alapvetően rendetlen vagyok, de néha rakok rendet terápiás jelleggel. Például tegyük fel azt a helyzetet, hogy magányosan ülök a szobában, jönnek a negatív gondolatok, és már éppen kezdek a mélyére süllyedni ezeknek az érzéseknek, amikor hirtelen felállok, és elpakolom a ruháimat. Vagy elmosogatok. Vagy porszívózok, fürdőszobát takarítok. Ilyesmi. Olyan jól esik! Ez lehet hogy betegesen hangzik (valószínűleg az is :D) de nekem eddig mindig bejött :)


4. Zene/Könyv/Film
Ez az a pont, amit gondolom nem kell hosszasan magyaráznom :) Olyan jó ilyenkor megnézni egy részt a kedvenc sorozatomból (hányszor kihúzott már a depiből a Jóbarátok vagy a Szívek szállodája), vagy meghallgatni pár olyan számot, amik már régóta nagy kedvenceim. (Hello Deep Forest!) De az egyik legjobb, ha ilyenkor olvashatok verseket. A kedvenceimet. A versek talán nálam sokkal jobban működnek, mint egy-egy film vagy zene.


5. Séta
Ez az abszolút nyertes, ha a jókedvre derítésről van szó. De komolyan. Aki már próbálta, az tudja, hogy igazam van, aki pedig még nem, az próbálja ki gyorsan! Ugyanis általában ha rosszkedvem van, vagy kezdek belesüppedni a sok negatív gondolatba, akkor alapvetően a szobában ülök egyedül. Ami rossz. Nagyon. De ilyenkor, ha erőt veszek magamon, és felöltözök szépen, és elindulok ki a világba, az hihetetlenül jót tesz! Mindegy az, hogy egy forgalmas utcán sétálunk, vagy egy parkban (én mégis inkább az utóbbit kedvelem), a lényeg, hogy a hatása szuper. kikapcsol, segít találkozni másokkal, és nem utolsó sorban a léleknek nagyon jót tesz. Főleg a természet közelsége. A fák, a madarak. Ilyenkor a személyes kedvenceim azok a helyek, ahol vannak mondjuk kacsák, vagy hattyúk vagy bármilyen állat, amit lehet nézni. Nagyon jó :) Sétáljatok sokat!


Hát ezek lettek volna az én ötleteim. Nem mondom, hogy nagyon tudatos vagyok ebben a dologban, és amint rossz kedvem lesz bevetem ezeket. De már többször bizonyítottak. Mellesleg azért volt igazán jó megírni ezt a bejegyzést, mert legalább áttekinthettem ezt a témát, és most kicsit okosabb lehetek legközelebb :)

2 megjegyzés:

  1. Hasznos volt ez a poszt is. Sajnos, én elég depresszív típus vagyok, mióta a vőlegényemmel együtt élünk, ez sokat javult. Számomra a versek írása hat terápiásan, meg az említett természet.. Van egy kis házunk a város peremén, ahol csak a madarak csicseregnek. Pár éve igen nehéz lelki időszakon estem át, erős suicid gondolatokkal, és ha nem tudtam volna ide kijönni......

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy tetszett! És annak is, hogy a Vőlegényeddel jobb, meg hogy van ez a kis házatok... :) Jó lehet! Használd sokat!

      Törlés