2014. március 19., szerda

Könyvajánló. A testápolás kézikönyve

Talán nem új információ a számotokra az, hogy minden érdekel, ami a szépségápolással kapcsolatos. Persze ennél jóval tovább megyek, mert minden érdekel, ami a jól-léttel kapcsolatos. Fontos szerintem, hogy kicsit közelebbről vizsgáljuk meg ennek a "jól-lét"-nek a fogalmát. (A következőkben az első éves pszichológiai tanulmányaimra hagyatkozom, valamint az órai jegyzeteimre, ezért bármiféle hiányosságért elnézést kérek!)
A lényeg az, hogy sok pszichológus próbálta vizsgálni a személyiség dimenzióit. Tényleg nagyon sok különböző elképzelés született. Amelyik engem leginkább megfogott, az Witmer modellje, ami az úgynevezett wellness kerék. A dolog igen egyszerű. Witmer az életfeladatok felől közelítette meg az embert. Szerinte ugyanis az ember akkor teljesíti ki önmagát, ha elvégzi az életfeladatait. Ehhez a teljesítéshez pedig szüksége van bizonyos dolgokra. És itt jön a kerék. A kerék közepén, vagyis a tengelyen van a spiritualitás. Az egész kerék ezen kívül az önirányításra épül, amit 12 darab küllő fog össze kerékké. Ez a 12 küllő segít az életfeladatokat elvégezni. Ezek:
  • étkezés
  • testgyakorlás
  • egészségmagatartás
  • identitás/nemi identitás
  • kulturális vagy faji identitás
  • önértékelés
  • önkontrollképesség
  • reális hiedelmek (pl. tudás, elképzelések)
  • érzelmi tudatosság és megküzdés
  • problémamegoldás, kreativitás
  • stresszkezelés
  • humorérzék
Ez az a 12 pont, ami ha jól működik, akkor az ember jól lesz. Jól létben él. Szem előtt tartva természetesen, hogy a közepe az egésznek a spiritualitás, valamint hogy az "út", amin a kerék mozog a környezeti hatás (úgyis mint, család, iskola, kulturális közeg.)  

És akkor visszakanyarodva az elejére, ezek engem mind érdekelnek! Mert kimondhatjuk, hogy a holisztikus szemlélet igenis nagyon fontos! Kicsiben tehát ez olyasmit jelent, hogy nyilván nem lesz szép az arcbőröm, ha nem alszom eleget, nem táplálkozom jól, nincsenek körülöttem emberek, akik szeretnek. És ezt még lehetne tovább ragozni.

És akkor itt jön képbe a könyv, amit tulajdonképpen ajánlani szeretnék! A címe: A testápolás kézikönyve. Egészen véletlenül akadtam rá a könyvtárban, és megtetszettek a képek, gondoltam ártani nem árthat. És milyen jól gondoltam! Azóta már kétszer végiglapoztam az egészet, bele-bele olvastam, és meg is rendeltem magamnak. (Szerencsére pont volt egy elérhető antikvár példány, szinte fillérekért.)




























Ő az. Szemfülesek észre vehették a borítón a TBS emblémát. Ami teljesen véletlen. Itthon vettem észre, hogy a könyvet a TBS-t alapító Anita Roddick lánya írta. Meg még mások. Mindegy, nem fontos, a lényeg hogy ez is burkolt TBS reklám :D (Szerencsére egyébként a könyvben sehol nincs konkrétan szó a TBS-ről, semmi termékajánlás, sőt, általában otthon is előállítható kozmetikumok receptjeivel van tele.)

A tartalomjegyzék így néz ki:




























Van itt tehát minden: felfrissülés, megtisztulás, erősítés, méreg nélkül, enyhítés, megelőzés, pihenő, kikapcsolódás, csábítás, ellazulás, kényeztetés, felfedezés.
Az előszóban sokszor előfordul a holisztikus szemlélet kifejezés, és ez az, ami a leginkább tetszik benne! A könyv ugyanis valóban ad pár szépségápolási tanácsot, de nem ez a fő profilja. Az embert egészében nézi, és ezért megfér itt recept, torna, masszázs, aromaterápia, jóga, meditáció, pilates, tajcsi, erőnlét. Ezek együtt pedig igazi testápolást eredményeznek! Hát nem zseniális? Minden egy helyen, mondhatni :)

Nem is regélnék róla többet. Ki szeretném próbálni valamennyi ebben leírt módszert. Ha valami bevált, azt mindenképp meg fogom osztani veletek, kedves olvasók! Tényleg csak ajánlani tudom. Elérhető pl a Szabó Ervin könyvtárban biztosan, de szerintem több más könyvtárban is. De meg is lehet venni, erre én mindenkit bátorítok. Nagyon igényes kiadvány szép képekkel, és pont annyi szöveggel, ami még bőven befogadható.

Most pedig jöjjön pár kép a teljesség igénye nélkül:































Felkeltette az érdeklődéseteket a könyv? Mi az, ami esetleg jobban érdekel belőle titeket? Szívesen írok bármiről :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése